2011. november 27., vasárnap

Készülődés az ünnepekre

Soha nem szerettem azt a módit, hogy már két hónappal karácsony előtt mikulásokkal és kellemes ünnepeket feliratokkal bombáznak az üzletek. Engem valahogy mindig Mikulás környékén kapott csak el az ünnepi hangulat. Az idén viszont valahogy hamarabb megérintett az ünnep szele. Talán mert gyerekem van? Lili is élénk érdeklődést mutat mindenféle útjába kerülő Mikulás figura iránt, amit az esetek nagy részében Misu, Misu, Misu!  felkiáltásokkal tesz nyilvánvalóvá. :) Szóval elkapott a láz és hét elején nekiláttam a dekoráció készítésnek. Mivel leghamarabb Advent lihegett a nyakamba, a koszorú készítés került a lista elejére. És végre életemben először kész lettem vele időben, nem csak a harmadik gyertya meggyújtásának idejére. 


Először a lila gyertyákba szerettem bele, és színeiben hagyományos koszorút akartam, de rózsaszínben nem volt, így esett a választás erre a szépséges zöldre. A koszorúalapot függöny maradékkal borítottam be, a szalagokat a gombos boltban vettem, és egy kis ragasztóval és varrással készítettem a masnikat. Teljesen véletlenül volt itthon a régi gyöngyözős időszakomból megmaradt lila és zöld gyöngy, amiket damilra fűztem fel és tekertem vele körbe a koszorút.

Aztán tegnapelőtt tovább akartam kreatívkodni díszítés ügyben, de erőt vett rajtam a csábítás és készítenem kellett helyette valami finomságot. Anyukám hozott kóstolóba ilyet a héten és nagyon rákaptam az ízére.  A történet annyi, hogy aszalt szilvába dió darabokat kell tömködni, majd olvasztott csokiba forgatni. Én ebbe a porcelán tartóba raktam, ami teljesen felesleges volt, mert az előbb megnéztem, csupán kettő darab van benne. Meghagyom holnapig. Vagy nem. :) 

Egyszerű és isteni finom, el tudom képzelni karácsonyi ajándék gyanánt is valami szép csomagolásban. Szemléltetésképpen azért leírom, hogy az egyik üzletben, most lehet ilyen és hasonló csemegéket kapni, 10 dkg 800 ft. Én 20 dkg szilvát 300 ft-ért vettem, lila tehenes tejcsokit 200 ft-ért (anyukám 100 ft-os tortabevonóval is kipróbálta és nagyon jó lett), diót azt kaptam, de tényleg minimális kell hozzá, így gondolom az sem kerül sokba. Szerintem megéri elkészíteni! :)

A kreatívkodásnak pedig nincs vége, holnap még akarok egy függő koszorút készíteni és folyamatban van Lilus falvédőjének varrogatása is. Jövök képekkel, amint kész lesz.

3 megjegyzés:

  1. Szépséges lett a koszorúd! :) Nagyon ügyes vagy!! És ez a nasi! Ezt meg kell majd csinálnom!!! Nyamm. Dió van anyuéknál már csak a másik két hozzávaló kell! :)

    VálaszTörlés
  2. nagyon szép lett a koszorú:) ügyes vagy:)
    //nálunk még van sok sok nasi:D//

    VálaszTörlés
  3. Pipacs! Köszönöm, láttam a tiedet, az is nagyon szép, szeretem azokat a színeket! :) Mindenképpen próbáld ki a finomságot, nálunk nagy sláger lett! :)

    Gabi! Már nálatok sincs! ;D

    VálaszTörlés