2011. november 9., szerda

Elkerülnek az álom manók

Csak visszajöttem még firkálgatni egy kicsit, mert sikerült ma bekávéznom és bekóláznom és ennek köszönhetően nem bírok még aludni. Tettem egy próbát, de húsz percnyi sötétbe bámulás után itt kötöttem ki. Úgyis kavarog pár gondolat a fejemben, amiből valószínűleg megint zagyvaság lesz. Sokkal hamarabb egyébként sem szoktam lefeküdni, mert egész jól ráálltam erre az időpontra mikor Lilinek sűrűn megébredős éjszakái voltak. Akkoriban nem feküdtem le éjfélig, mert volt hogy kétszer megébredt addig, akkor meg minek, rosszabb volt, ha álmomból ébresztett. Szerencsére jó kis esti rutinja van, így nagyon kevés kivétellel fél kilenckor édesdeden alszik. Sajnálnám az alvás érdekében elvenni az időt attól, hogy mondjuk ilyenkor éljük felnőtt életünket, beszélgessünk vagy tv-t nézzünk, bár én inkább internetezek, a tv nem sok műsorral tud szolgálni nekem. Bár tegnapelőtt meg tudtam nézni végre a Bábel című filmet, ma meg netezés közben a Kegyetlen játékokat (már vagy ötödször). Persze eltölthetném az időmet hasznosabb dolgokkal is, mint pl. háztartási munka, de ha megköveznek érte akkor is azt mondom, nekem többet ér, ha nem veszítem el magam, és nem válok egy nevelőnő és háztartási robot keverékévé. Én így töltődöm fel és így vagyok nyugodt, hogy nem maradok le fontos dolgokról. Előfordul, hogy vannak elmaradásaim ( a vasalni való mindig :)), akkor még jobban összekapom magam, de amíg nem esz meg minket a kosz, és amíg Lilivel foglalkozhatok (hiszen legfőképp ezért vagyok itthon) addig nem vagyok hajlandó ezen túráztatni magam. Persze kicsit könnyen beszélek, mert nem kell főznöm, így ennyivel több időm van minden másra. Biztosan át kell majd alakítanom a saját rutinomat is, ha elkezdek dolgozni, de ez későbbi probléma lesz, foglalkozom vele majd akkor. Egyébként már egész jól bírom az éjszakázást, legalábbis szerintem. Néha arra sem emlékszem voltam -e fent vagy sem. Igaz, hogy már egy ideje Lilinek is több az átalvós éjszakája, de előfordul, hogy megébred egyszer. A múltkor melléfeküdtem, mert akkor tényleg hullának éreztem magam, aztán mikor visszamentem a szobánkba, akkor láttam, hogy több, mint egy órát aludtam nála. Igazából azt sem vettem észre, hogy fáradtabb lennék, attól, hogy későn fekszem. Szeretek aludni és még így is birok hét órát egyhuzamban, mert Lili azt az egy ébredést általában éjfél előtti időpontra időzíti, aztán reggel hétig biztosan alszik. Napközben és Lili délutáni alvás ideje alatt megcsinálom a fontosabb dolgokat.

Arról is napok óta akarok már írni, hogy Lili számol, méghozzá ötig. Az egyet egyértelmű, hogy tőlünk tanulta, a kettőt nem tudom honnan szedte, de mikor elkezdte mondani, játékból számoltam neki háromig, erre azt is mondta. A négyet néha kifelejti a felsorolásból, de az ötöt megint csak ismeri az egyik mondókából. Ha jól emlékszem a lépcsőfokok számolgatásánál derült ki, hogy egészen ötig elszámol. Sőt, ha vele együtt mondjuk, akkor tudja, hogy öt után hatot mondunk, hét után meg nyolcat. Őrület, hogy ezek a gyerekek mennyire gyorsan fejlődnek! Olyanok, mint a szivacs. Ha akarjuk, ha nem, mindent magukba szívnak.

Nagy dumaláda lett, már nem is tudom jegyezni az új szavait csak a kedvencekre emlékszem, mint pl. Apucu, Apicu (Apuci), Anycu (Anyuci), mancsos (a kezére mondjuk, ha ragacsos a kajától), koszos, büdös, Bacsa (Csaba), vajami (valami, a kamrában lévő neki való finomságok), bogyó.

- Hogy hívnak téged?
- Jiji.
- Milyen Lili?
- Füfös. (Fürdős) :))))

Ferkó megébredt és csodálkozik mi a fenét csinálok én még ilyenkor. Megyek és csinálom, amit ő, alszom. :)

2 megjegyzés:

  1. Én is rászoktam a kevés alvásra. :D Marci is rászokott megint az éjféli ébredésre. :S És reggel hatkor már fent kukorékol, de ennek ellenére jól bírom a strapát én is! :D

    VálaszTörlés
  2. A korai ébredés az, amivel még nincs bajom, mert igaz, hogy nehezen térek észhez, de több mindenre van időnk délelőtt. Az óraállítás előtt nyolckor kelt, akkor már majdnem rohanósan teltek a délelőttök, főleg, ha több elintéznivaló akadt. A bölcsibe még ennél is hamarabb kell kelni, addig legalább szokjuk. :(

    VálaszTörlés