2012. október 12., péntek

Ha beindul a nagy pofonofon...

Ma mentem a bölcsődébe, és az első gyerek, akit megláttam, Zalán volt, Lili egyik kis barátja, akinek egy fehér folt volt az arcán. Gondoltam, szegénynek biztos valami csípése van, vagy megüthette, ezért bekenték. Mindez egy pillanatnyi gondolat volt, mert, amint beljebb léptem az udvarban, feltűnt egy másik fehér foltos arcú gyerek, Lili. Gyorsan leesett, hogy itt bizony valami csúnya összefüggés lehet. Anita gyorsan be is számolt róla, hogy az első pofont Lili kapta Zalántól, valami vérre menő kié a motor vita kapcsán, majd később Lili megtorolta ezt, egy lapáttal történő arculcsapással. Mindkettő megúszta kisebb karcolásokkal, és remélem lélekben sem törtek meg, mert egyébként ők tényleg jóban vannak. Ha megkérdezem Lilit délutánonként, hogy kivel játszott aznap, két nevet biztosan mond, Zalán és Viki. Még pisilni is hármasban járnak. :) Jött már haza Lili harapás nyomokkal és karmolásokkal, ami két másik gyerektől származott, de eddig még nem hallottam róla, hogy viszonozta volna. Gondolkoztam már korábban rajta, hogy mit csinálnék ha Lili agresszívan viselkedne közösségben, és akkor arra jutottam, igyekszem neki megtanítani, hogy ne kezdeményezzen ilyen szituációkat, de ha mégis megteszi, akkor ne lepődjön meg, ha visszaütnek. És ennek a fordítottja is igaz, jelen esetben nem gondolom, hogy rosszul tette a visszavágást. Persze nem dicsértem meg érte, és beszélgettünk a dolog nem helyességéről. Oda kell már figyelni rá nagyon, mert Ő lett az egyik "nagy" a csoportban és egyelőre irányító típusnak tűnik. Kényes téma ez mindig, azt gondolom. Remélem Zalán szülei sem veszik ezt a szívükre, mert hogy a gyerekek túlléptek rajta az biztos, az elköszönéskor tisztes távolságból ugyan, de cinkosan vigyorogtak egymásra. :)

2 megjegyzés:

  1. Hát igen, a közösségi lét kapcsolódó termékei... Vigasztaljon, hogy általában a szülők rosszabbul viselik, mint a gyerekek.

    VálaszTörlés
  2. Kapcsolódó termékekről, mint csúnya beszéd, feleselgetés és egyebek tudnék még írni, de nem akarok állandóan negatívumokról fecsegni. :)

    VálaszTörlés